Metoda ruchu rozwijającego WERONIKI SHERBORNE

Metoda ruchu rozwijającego WERONIKI SHERBORNE

W naszym Przedszkolu Sowia 5 prowadzimy zajęcia metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Podstawowym założeniem tej metody jest rozwój dziecka poprzez ruch, ruch który staje się językiem ciała.  

Dzieci wykorzystują język ciała, aby móc się porozumieć pomimo różnicy języka mówionego, czy poziomu intelektualnego rozmówców.

Główne założenia metody ruchu rozwijającego WERONIKI SHERBORNE to: 

  1. uświadomienie własnego ciała i sprawności ruchowej;
  2. uświadomienie przestrzeni i działania w niej;
  3. nauka dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi.

Metoda jest stosowana zarówno podczas zajęć z jednym dzieckiem jak i w grupie. Najczęściej jest ona jednak stosowana podczas zajęć grupowych.

Korzyści wynikające ze stosowania metody Sherborne

  • Daje pozytywne odczucie w kontakcie z innym człowiekiem.
  • Wyzwala swobodę zachowań i naturalność.
  • Daje okazję do rozładowania energii.
  • Jest próbą pokonania własnych zahamowań wynikających z uprzednich doświadczeń.
  • Daje radość.
  • Wyzwala zaangażowanie.
  • Daje możliwość zaspokojenia własnych potrzeb.
  • Daje pewność siebie.
  • Daje możliwość poczucia się w innej roli niż na co dzień.
  • Zbliża do siebie uczestników zajęć.
  • Daje radość z działania w grupie.
  • Przyjemność dawania innym radości.
  • Daje okazję do wspomnień, przypomnienia sobie zdarzeń z dzieciństwa.
  • Daje okazję do bliskiego kontaktu fizycznego bez uruchamiania sfery seksualnej.
  • Daje poczucie partnerstwa.
  • Możliwość odczuwania przyjemnych doznań płynących z własnego ciała.
  • Nie jest ograniczona wiekiem uczestników;

Jak wyglądają ćwiczenia możecie zobaczyć na filmie:

 

Mamy nadzieję, że zajęcia spodobają się naszym przedszkolakom, a Rodzice zobaczą konkretne efekty.

Na temat metody Sherborne możecie Państwo przeczytać na stronie Pedagogiki specjalnej. 

Jeden komentarz do “Metoda ruchu rozwijającego WERONIKI SHERBORNE

Możliwość komentowania została wyłączona.