Mamy wspaniałe wiadomości! Nasze Przedszkole Sowia 5 zostało zakwalifikowane do projektu finansowanego z Funduszy Europejskich. Dzięki temu będziemy mogli zorganizować dla naszych podopiecznych mnóstwo ciekawych zajęć, takich jak: teatrzyk, zajęcia sensoryczne, nauka języków obcych, zajęcia sportowe i wiele innych! Naszym celem jest wszechstronny rozwój każdego dziecka.
Co to oznacza dla naszych dzieci?
- Bogata oferta zajęć: Od zajęć sportowych wzmacniających ciało i ducha, przez twórcze warsztaty teatralne i sensoryczne, aż po naukę języków obcych i rozwój kompetencji społecznych – czeka nas mnóstwo atrakcji!
 - Rozwój indywidualny: Każde dziecko znajdzie coś dla siebie, niezależnie od swoich zainteresowań i potrzeb.
 - Nowoczesne wyposażenie: Dzięki dofinansowaniu będziemy mogli wyposażyć nasze sale w nowoczesne pomoce dydaktyczne, które uczynią naukę jeszcze bardziej przyjemną.
 - Wsparcie dla rozwoju: Projekt ma na celu niwelowanie ewentualnych deficytów rozwojowych oraz wspieranie dzieci w zdobywaniu nowych umiejętności.
 
Jakie zajęcia będą realizowane?
- Sport to zdrowie: Ćwiczenia ogólnorozwojowe, gry i zabawy ruchowe, które wzmocnią ciało i rozwiną koordynację.
 - Teatrzyk Kamishibai: Poznawanie świata literatury dziecięcej poprzez interaktywne opowiadania.
 - Zajęcia sensoryczne: Stymulacja zmysłów i rozwój umiejętności percepcyjnych.
 - Logopedia: Wsparcie dzieci z trudnościami w mówieniu.
 - Terapia Tomatis: Poprawa zdolności motorycznych, emocjonalnych i poznawczych.
 - English for Maths: Nauka matematyki w języku angielskim.
 - Trening umiejętności społecznych: Rozwój umiejętności komunikacyjnych i współpracy.
 - Kodowanie: Wprowadzenie dzieci w świat programowania.
 - Bajkoterapia: Wsparcie emocjonalne poprzez opowiadanie historii.
 - Zajęcia proekologiczne: Edukacja ekologiczna i kształtowanie postaw proekologicznych.
 - Preorientacja zawodowa: Poznawanie różnych zawodów i rozwijanie zainteresowań.
 
Dzięki projektowi „Zdolne Sówki” Twoje dziecko będzie miało możliwość:
- Rozwijania swoich pasji i talentów
 - Nabywania nowych umiejętności
 - Zwiększenia pewności siebie
 - Nawiązania nowych przyjaźni
 - Spędzenia czasu w miłej i twórczej atmosferze
 
W okresie od 1 sierpnia 2024 r. do 31 lipca 2027 r. SOWIA 5 PRZEDSZKOLE INTEGRACYJNE I ŻŁOBEK” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej pn. „Zdolne Sówki- zajęcia dodatkowe w przedszkolu”.
Numer projektu FESL.06.01-IZ.01-00D3/23.
Projekt będzie realizowany w siedzibie Beneficjenta przy ul. Sowia 5 w Siemianowicach Śląskich.
Wartość projektu (łączny koszt projektu) 913 435,62 PLN
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich 776 420,27 PLN
Wsparcie będzie realizowane w budynku, który dostosowany jest dla osób
z niepełnosprawnościami. Budynkach pozbawiony jest barier architektonicznych,
w szczególności w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do budynku jest na poziomie terenu wokół budynku lub windy, podjazdy, odpowiednie
oznaczenia, właściwa szerokość korytarzy, toalety dostosowane do potrzeb osób
z niepełnosprawnością.
Celem głównym projektu jest niwelowanie deficytów rozwojowych, rozwijanie różnorodnych umiejętności społecznych i indywidualnych, a także zainteresowań dzieci poza standardowy program nauczania poprzez organizację zajęć dodatkowych rozwijających jakoś edukacji przedszkolnej oraz zapewniających potrzeby edukacyjne i rozwojowe dla dzieci w wieku przedszkolnym. W ramach projektu organizowane będą zajęcia ogólnorozwojowe, specjalistyczne, zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe, z zakresu preorientacji zawodowej oraz zajęcia proekologiczne i prozdrowotne. W ramach projektu placówka zostanie doposażona
w pomoce niezbędne do prowadzenia wskazanych zajęć, tj. wyposażenie sal przedszkolnych w pomoce dydaktyczne, materiały i sprzęt oraz doposażenie placu zabaw. Drugim celem, dodatkowym, który pozwoli ulepszyć pracę z dziećmi ze specjalnymi potrzebami oraz prowadzić zajęcia dodatkowe będzie podniesienie kwalifikacji kadry pedagogicznej i niepedagogicznej poprzez udział w studiach podyplomowych, które pozwolą na zdobycie wiedzy w zakresie diagnozy
i identyfikacji potencjalnych problemów rozwojowych u dzieci oraz wiedzy z zakresu prowadzenia specjalistycznych zajęć dla dzieci.
W ramach zadania pierwszego realizowane będzie następujące wsparcie:
Wsparcie zostanie przyznane zgodnie z potrzebami poszczególnych dzieci.
– zajęcia ogólnorozwojowe – „Sport to zdrowie”
– zajęcia ogólnorozwojowe – Bajkoteriapia
– zajęcia ogólnorozwojowe – Teatrzyk Kamishibai
– zajęcia sensoryczne
– zajęcia logopedyczne
– zajęcia terapeutyczne – TOMATIS
– zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe – English for Maths
– wycieczki do zakładów pracy – Zajęcia z preorientacji zawodowej
– zajęcia preorientacji zawodowej „Jak dorosnę to zostanę…”
– warsztaty ekologiczne – „Jestem eko, sadzę drzewa”
– warsztaty ekologiczne – „Jestem eko, segreguje”
– zajęcia z zakresu profilaktyki prozdrowotnej- „Najważniejsze jest zdrowie”- Dni zdrowia
– zajęcia z niedyskryminacji- „Równi w różnorodności”
– zajęcia terapeutyczne – Trening Umiejętności Społecznych
– zajęcia „Kodowanie w przedszkolu”
W ramach zadania drugiego realizowane będzie następujące wsparcie:
Wsparcie zostanie przyznane zgodnie z potrzebami poszczególnych osób.
– studia podyplomowe Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej
– studia podyplomowe Edukacja włączająca i integracyjna
– studia podyplomowe Terapia pedagogiczna i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
– studia podyplomowe Korekcja wad postawy
– studia podyplomowe Bajkoterapia
– „Równi w różnorodności”- szkolenie dla kadry przedszkolnej
W ramach zadania trzeciego realizowane będzie następujące wsparcie:
Wsparcie zostanie przyznane zgodnie z potrzebami poszczególnych dzieci.
– Zakup niezbędnej infrastruktury do modernizacji placu zabaw
– Zakup pomocy dydaktycznych do zajęć Bajkoterapii
– Zakup pomocy dydaktycznych do zajęć logopedycznych
– Zakup pomocy dydaktycznych do zajęć SI
– Zakup zestawu do wyposażenia sali do SI
– Zakup zestawu do wyposażenia sali do integracji sensorycznej
– Zakup pomocy dydaktycznych do zajęć „Sport to zdrowie”
– Zakup maty edukacyjnej do kodowania
– Zakup tablicy interaktywnej dotykowej
W ramach realizacji projektu zostaną osiągnięte następujące wskaźniki/rezultaty:
– Liczba dzieci objętych dodatkowymi zajęciami w edukacji przedszkolnej (90)
– Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem (46)
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (5)
– Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem (1)
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu (5)
Aby skorzystać z projektu musisz spełniać następujące warunki:
dziecko w wieku przedszkolnym uczęszczające do Przedszkola Wnioskodawcy
Dodatkowo pierwszeństwo w udziale w projekcie mają osoby, które spełniają warunki dodatkowe, w tym:
1. dziecko pochodzi z rodziny o trudnej sytuacji rodzinnej, finansowej, zdrowotnej
i którym należy się szczególna pomoc np. wielodzietność.
2. dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
3. dziecko posiada opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
4. dziecko niepełnosprawne.
5. dziecko wymaga pomocy w kształtowaniu kompetencji kluczowych.
6. niepełnosprawność rodzica
7. dziecko wychowywane jest przez osobę samotnie ją wychowująca
8. dziecko jest objęte rodziną zastępczą
9. niskie dochody rodziców dziecka uprawniające do otrzymania środków z pomocy społecznej


